Salgs- og leveringsbetingelser

Kontaktoplysninger

Holst sko A/S
Torvegade 24, 7100 Vejle
E-mail: kontor@holstsko.dk
Tlf.: +45 76406470
CVR-nr.: 50667413


Er du i tvivl om handelsbetingelser, produktinformationer eller andet i forbindelse med et køb hos Holst sko Webshop, er du velkommen til at kontakte os.


Salgs-og leveringsbetingelser

I Holst sko e-shoppen sælges Sko og beslægtede produkter.


Priser

Alle priser er opgivet i danske kroner (DKK) inklusive moms. Der påløber ikke yderligere gebyrer eller omkostninger. Kreditkortgebyr for betaling med Dankortbetales af Holst sko A/S.


Betaling

På HolstSko.dk kan du betale med følgende kreditkort: Dankort, eDankort, MasterCard, Maestro, Visa, JCB og American Express.


Beløbet for varerne trækkes først, når varerne sendes fra Torvegade 24, 7100 Vejle eller en anden af Holst sko A/S adresser, og der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet. Alle priser er angivet inklusiv dansk moms.

 

 

Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme. Pengene er reserveret på dit kort eller konto indtil:

 

1) vi hæver beløbet, når vi sender varen, eller

2) indtil pengene bliver frigivet ifølge aftale med din kortudsteder.

 

 

Du er altid sikret mod misbrug, når du køber via dit betalingskort på internettet. Data du sender i forbindelse med køb betalt med betalingskort er krypterede, og det er således kun NETS, der kan læse dem. Hverken Holst sko A/S eller andre har mulighed for at læse dataene.


Forsendelse og levering

Vi leverer via GLS Danmark og bestræber os på at levere inden for 2-4 arbejdsdage. På enkelte, større varer kan forsendelsestiden dog være længere. 

 

Vi tilbyder følgende leveringsformer for levering i Danmark:

  • GLS Pakkeshop - ved køb over kr. 599,- er fragten gratis (fragtfri)
  • GLS Pakkeshop - ved køb under kr. 599,- er fragtprisen kr. 49,-
  • GLS Omdeling - pris kr. 69,-
  • Leveringstid er mellem 2-3 hverdage


Varer kan altid afhentes fragt- og gebyrfrit i vores fysiske butikker.


Holst sko A/S leverer ikke til udlandet.


Fortrydelsesret

I henhold til købeloven har du som forbruger 14 dages fortrydelsesret, når du har købt en vare. Det betyder, at du - når du har modtaget en vare - inden for 14 dage kan returnere varen til os og få pengene retur. Holst sko betaler returfragten, instruktion fremgår af returseddel i pakken. 

Bemærk: Det er ikke muligt at ombytte til en anden vare. Vi refunderer i stedet dit køb, så du kan lave en ny ordre på holstsko.dk.


Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord - du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.
Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.
For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.
Vi kræver blot, at varen leveres tilbage i samme stand, som den er modtaget. Returfragten betaler Holst sko.

OBS!
Det er dig som kunde, der har det økonomiske ansvar for at din returnering kommer frem til os.


Tilbagebetaling af købsbeløbet sker hurtigst muligt, efter vi har modtaget varen retur og har kontrolleret, at den lever op til betingelserne for, at fortrydelsesretten kan udnyttes. Vi tilbagefører beløbet til det oprindelig anvendte betalingskort.


Reklamationsret

Som forbruger har du 2 års reklamationsret, hvilket betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængigt af den konkrete situation.
Dette betinger selvfølgelig, at reklamationen er berettiget og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.


Hvis du ønsker at reklamere over en vare købt hos Holst sko A/S, kan du returnere varen og sende en skriftlig reklamation på e-mail-adressen: Webmaster@Holstsko.dk eller pr. post til følgende adresse: Holst sko A/S, Torvegade 24, 7100 Vejle. Ligeledes kan du reklamerer varen i vores fysiske butikker.


Af hensyn til en hurtigere sagsbehandling beder vi dig inkludere en beskrivelse af fejlen eller manglen, så vender vi tilbage inden for 2 arbejdsdage. Reklamationer over fejl ved en vare skal ske inden for rimelig tid, efter at du har opdaget fejlen eller burde have opdaget fejlen ved en almindelig gennemgang af varen.


Holst sko A/S betaler den billigste returfragt i forbindelse med en reklamation, når denne er berettiget. NB!
Husk at vedlægge faktura eller kopi af denne ved returnering af en vare.


Persondatapolitik

I forbindelse med køb hos Holst sko A/S opsamles navn, adresse, telefonnummer og e-mailadresse, så vi kan behandle den afgivne bestilling. Holst sko A/S er ansvarlig for disse data.


Oplysningerne opbevares i 5 år jf. bogføringslovens regler om opbevaring af købsinformationer. Holst sko A/S videregiver eller sælger ikke informationerne til tredjemand.


Ordrebekræftelse

Efter bestilling vil du modtage en ordrebekræftelse via e-mail.


Forbehold

Der tages forbehold for trykfejl, prisændringer, systemfejl og udsolgte varer. Eventuelle tilbud gælder så længe lager haves.

 

Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte (kontor@holstsko.dk). Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus.

 

For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.

 

Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag - uanset beløbets størrelse. Læs mere her.

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens klageportal her - http://ec.europa.eu/odr